onsdag 8 april 2009

Påskgubbe



Idag skall lillprinsen vara påskgubbe på dagis. När jag frågade honom om han ville vara påskgubbe svarade ha "Nä mamma - jag vill vara lejon". Hi, hi ... det är bara lejon för hela slanten.

Hur som helst så blev det en liten påskgubbe till sist. Hur söt som helst. Hoppas han får kul på dagis och att påsklunchen är god!

Snart bär det av ... nä, inte till blåkulla ... utan till Skåne med goda vänner. Det ska bli så härligt! Prins A frågade mig i morse när han vaknade om vi skulle åka idag. Nej, imorgon ... "ååå ... varför ska vi inte åka idag mamma?" Han väntar och väntar!

Nu på förmiddagen har jag hunnit förbereda middagen vi ska ha i eftermiddag. Guud va duktigt! Vuxenpoäng!! Då var det dags att fortsätta samla poäng för nu ska jag ta tvätten!

Glad påsk!

3 kommentarer:

Mormor sa...

Åh så söt han är min lilla prins. Glad Påsk på Er.
Mormor

Anonym sa...

Glad Påskgubbe önskar Engla o Nova med Farmor o Farfar
krama lillkusinen från oss
Glad Påsk

Cattis sa...

hittade hit via "på resa genom livet"
blev nyfiken på vad mykidoo var...

Sött lejon :-)