söndag 5 juli 2009

Ensam

Jäsp .... nu har jag precis vaknat. Visst är det konstigt - nu när jag har möjlighet att ligga och sova hur länge som helst då vaknar jag i ottan i alla fall.

Nu har jag haft två nätter helt ensam hemma och nu längtar jag efter mina små troll och givetvis min man. De är kvar på landet.
Det var helt otroligt skönt att sätta sig i bilen i fredagskväll och åka hem mot ensamheten men det ska bli lika skönt att sätta sig i bilen och åka tillbaka till pulsen som är i en barnfamilj. Det är ju liksom där jag är i livet just nu men jag tycker det är oerhört viktigt att få vara mer än bara mamma. Sminka sig lite extra, sätta på sig lite bling-bling och tingeltangel, på med klackarna och bara vara jag en stund.

Men nu är det dags att slänga in klackeskorna i garderoben, ta en kopp kaffe och njuta av ensamheten och fågelkvitter innna det byts ut mot "mamma, mamma, mamma"!

1 kommentar:

Anonym sa...

LÅS INTE IN KLACKESKORNA FÖR GOTT,JAG ÄR GÄRNA BARNVAKT
KRAMAR FRÅN ORUST