fredag 26 juni 2009

Fredag

Båda barnen sov hela natten i sina sängar. Kan det bli bättre? Det är så skönt att få sova en hel natt och det var längesedan sist.

Lilla E vaknade 6.30 och då fick hon välling. Lilleman vaknade en halvtimme senare.

Idag har vi inte gjort något särskilt. Jag har varit på ett uselt humör under eftermiddagen. Blä ... lilleman har varit gnällig och L:et har bara sovit en gång idag och det innan lunch så runt middagstid brakade allt loss. Lilla E ville inte göra något - inte ens äta - som hon annars älskar. Pust ... så här är det väl ibland.

Idag kröp lilla E upp för hela trappan UTAN att jag var där. My Good, jag glömde stänga grinden och jag tyckte hon var väldigt tyst. Själv var jag i köket och grejade. Lilleman kom springade och sa "mamma ta E - hon är i trappan". Hon var överlycklig och skrattade och tjöt som en tok när jag kom. Hmmm ... tur att det gick bra. Det kunde gått riktigt illa. Nu har jag lärt mig något av detta?!

Idag har lilla E tagit ytterligare steg. Hon övar och övar hela tiden. Kul, kul!

Nu sussar de gott - de var båda två supertrötta. Jag ska passa på att dega framför tv'n och ta ett glas rött vin.
Mannen är på fest så idag kan jag zappa och välja precis vad jag vill! Skönt!

Inga kommentarer: