söndag 28 juni 2009

Kokt sushi

Solen och värmen tar verkligen. Jag är supertrött! Lilla E skulle vi nog kunnat lägga klockan 18:00 men vi höll henne vaken till 19.00 och lilleman sussar också gott nu.

Idag har vi bara varit hemma och badat i poolen, slöat inne och tagit det allmänt lugnt. Lite tråkigt kanske men ganska gott också.

Jag känner mig allmänt trött och hängig idag och tror du inte till råga på allt att sushin var dålig som vi köpte. Vi bestämde oss för att äta sushi så vi åkte och köpte två lådor. När jag precis skulle sätta pinnarna i en riskudde med lax så tyckte jag att laxen såg väl rosa ut och att den nästan var lite varm. När jag tittade närmare på laxbitarna såg jag att ALLA bitar var helt smuliga. Precis som om de börjat bli uppvärmda eller nåt. Morr ... det var bara att sätta sig i bilen och lämna tillbaka lådorna.

Ja, det var den sushin det - jag ville ha pengarna tillbaka och middagen blev istället lite rester från lunch. Inte alls vad jag hade tänkt mig.

Nu är jag hungig ... ska gå på inventering i skåpen!

1 kommentar:

Husbilen Credo sa...

Tur att du hann se att de var daliga. Annars hade det blivit "Bangalore belly" hi hi hi...
(Forklaring diarre)
Ha de got Kramar Mamma.
Halsa SysterYster med familja.

Min dator kranglar igen sa det bir datorn i lobbyn.