onsdag 24 juni 2009

Sommarlov

Idag var det sista dagen för lilleman på dagis innan "sommarlovet". Vi är dock ensamma ett par veckor till innan mannen har semester men jag vill passa på att ha lillkillen hemma så mycket som möjligt denna sommaren. Nästa sommar är det jobb och "vanlig" semester för oss båda och då blir det väl inte lika lätt att vara ledig hur som helst.

Jag har funderat och funderat på vad jag skulle ge fröknarna på förskolan och med lite tips från andra kom jag till slut fram till detta. En liten jordgubbsplanta i terrakottakruka med lite gammaldags fägring (som jag älskar) och ett handgjort kort men en sommarhälsning. Hoppas att de blir glada - det hade i alla fall jag blivit! ;-)


Nu håller jag på att packa för morgondagen. Då bär det av med farmor och farfar till Björkäng (nere vid Varberg). Då ska vi bada, sola, gräva i sanden, bygga sandslott, gegga med vatten, fika och NJUTA. Förhoppningsvis ska vi hälsa på släktingar på farfars sida med. KUL!

2 kommentarer:

Fia sa...

Vet du vad?! Det gav jag Felix fröknar ifjol också, fast smultron. Mysig gåva tycker jag!!'Kram, kusin-vitamin

Jejje ♥ sa...

Vad kul! Ja, jag tycker att det var en kul idé som jag i och för sig fick i från en annan som gjort så. Det är lite roligare en bara en vanlig blomma tycker jag.
Hoppas allt är bra med dig och barnen. Härligt med sommarlov nu kan jag tänka! Kram, kram