fredag 4 september 2009

Lugnet har lagt sig

Det enda jag hör är vinden som viner utanför blandat med lite ljud från tv:n. Båda barnen har somnat - såååå skönt!

Det var inte igår båda barnen sov på dagen men det är inte konstigt att de gör det idag. Både stora A och lilla E vaknade 5:30 i morse. Pust ... tur att min käre man gick upp och började göra sig i ordning för en jobbdag. 6:30 frågade stora A om inte hans kompis P skulle komma snart. Hmmm ... nä - inte riktigt ännu.

Som sagt - idag har vi haft besök av en kompis och hennes lilla pojk. A är alltid lika blyg innan det släpper och de kan börja leka. Det tar oerhört lång tid innan han vågar prata eller leka men till slut släpper det och då är det fullt ös.

Nu är de ganska nyligen åkt hem och jag får tid att bara ta det lugnt själv.

Ikväll ska vi till prinsessan A och då är det bra för lilleman att få sova lite annars är han sur som ättika. Jag blev så förvånad att han lyssnade och gick och la sig i min säng för att vila. Han svarade bara "Ja, vila och titta på Bompa". Inom 10 minuter sov han!

Dax att fortsätta mysa innan de vaknar igen!
Ha en go helg - tjipp och hej!!

1 kommentar:

Husbilen Credo sa...

Totalt slut det tar på krafetna att leka.
hae du sett så många från utlandet som kommenterat på min "Blooming friday" kul.
Ha de så trevligt ho familjen M