måndag 14 september 2009

Nedräkning

Nu är det mesta förberett för morgondagen. Barnens kläder är framtagna och handväskan packad. Imorgon ska jag börja jobba!!!

Jag har inte jobbat sen april 2008 men nu är det dags igen. Det känns konstigt fast samtidigt kul! Lite sorgligt när man ser till hur fort den här tiden har gått och hur stora mina små älskade troll är. Lilla E skolas in för fullt och stora A undrar när han ska få vila på dagis. När man går hem på mammaledighet så känns det som om man ska vara hemma en evighet men helt plötsligt står man där igen - på jobbet! Det är verkligen en lyx att kunna vara hemma så här länge och det känns givetvis kul att ha ett jobb att gå tillbaka till. I dagens bistra samhälle kunde det varit tvärt om.

Imorgon skall alltså pappa vara hemma med barnen. Han ska följa med lillan på inskolningen. Hoppas det går bra men det gör det säkert - varför skulle det inte göra det!?

Efter jobbet skall jag skynda mig hem så jag kan se när stora A är på sin fotbollsträning!

Dax att hoppa i säng så jag orkar med morgondagen!
Kram och God Natt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Natti,natti,ha en bra morgondag,matte
Lilus.

Husbilen Credo sa...

Så nu var det slut på sötebrödsdagarna, Ha de bra.