torsdag 13 november 2008

Övervåning

Sedan ungefär ett år tillbaka (december 2007) började vi på att bygga och inreda vår övervåning och nu äntligen börjar den ta form och komma till det jag tycker är roligast, tapeter, färg etc.
När vi flyttade in i huset var det bara en "ramp" i mitten och sedan fullt med lösull runtomkring. Jag är inte någon byggexpert så några fashionabla byggtermer håller jag mig ifrån utan det blir förklarat på mitt enkla sätt. :-)
Vi, eller rättare sagt min kära make (för jag vägrade gå upp på den smala lilla stegen) har med god hjälp från svåger och föräldrar lagt golv, byggt på takstolar, isolerat, gjort hål i golvet för trappan, mätt ut vart fönstern skall sitta, satt in fönster, gipsat - you name it. Det är en himla massa saker som skall göras innan man kan få börja tapetsera och göra det fint.
Här kommer några bilder på hur det såg ut från början och en bit på väg.






(bilder: privata)

1 kommentar:

Husbilen Credo sa...

Så snyggt Du fått till det - väntar med spänning på tapeter och övriga färger.
Kram .... LottaM