torsdag 23 oktober 2008

Kärringarallyt

Idag har jag varit på "Kärringarallyt" i Skene med barnen och deras mormor och farmor. En mysig liten utflykt som gick väldigt bra.

Vi började i skobutiken Visko och där hittade jag vinterskor till lilleman. Ett par Vikingskor som fått bäst i test i år av "Vi Föräldrar". De var betydligt billigare här än vad de är i stan. När jag var i affären och kollade låg de på 850 kr och nu hittade jag skor för 499 kr. Jippii! Lilla skruttan fick nöja sig med ett par sockar från Nowali. Själv hittade jag inga skor den här gången. Det får helt enkelt bli en tur igen längre fram.

Efter skobutiken begav vi oss av till Tygskroten. Här hittade jag lite plyschtyger som jag tänkte sy byxor av till både lilleman och skruttan. Kul, kul! Nu måste jag få till ett bra mönster så att de får lite snygga hemmasydda plyschisar.

Efter skroten bestämde vi oss för att åka hem. Barnen började tröttna. De har skött sig som små änglar hela tiden.

En mysig tur med medhavd picknick - härligt - det får vi göra om!

Inga kommentarer: