måndag 6 oktober 2008

Pyssel och städning

I lördags morse åkte jag och syster yster till bytardag i Nödinge. Här lämnar man in begagnade kläder, leksaker, vagnar, böcker ... you name it ... och sedan säljs det vidare. Folk hade lämnat in otroligt mycket saker.
Bra tycker jag - man måste inte alltid köpa allt nytt.
Hittade en bok och en liten "dator" till lilleman, lite kläder och en Bumbostol till skruttan. Allt för 300 kronor. Helt ok faktiskt.

Vi passade även på att handla lite höstblommor och så här blev min ljung som jag köpte. Fint med tre färger i en och samma kruka tycker jag.Annars har vi mest städat och plockat. Jag gör inget annat än plockar tycker jag. Hi, hi ... men det hör väl till i en barnfamilj.
Måndag morgon och solen skiner! Idag ska vi passa på att vara ute och leka. Det blir promenad till dagis idag.

Inga kommentarer: