torsdag 16 oktober 2008

Snart är det helg ...

Då var denna dagen snart slut. Snart är det helg - härligt.

Idag har vi inte gjort något särskilt. Min käre man åkte till Danmark i morse och han kommer hem imorgon (fredag) kväll så systeryster har varit hemma hos mig och barnen och myst. När de små hade somnat satte vi oss i köket och drack en kopp te och åt en smörgås. Mysigt ...
Det är så sällan vi sitter ner och pratar en massa strunt i lugn och ro så detta var riktigt mysigt.

Barnen sussar gott. Lilleman börjar bli förkyld. Han hostar, nyser och var väldigt trött och grinig innan han gick och la sig. Det gäller ibland att ha ett tålamod av guld.
Skruttan har varit riktigt glad idag när systeryster har varit här. I nio fall av tio tror jag att hon alltid gråter när syster har henne. Hi, hi ....

Här kommer några tänkvärda ord om våra små skatter.

"Barns gråt är en förmaning: älska mig när jag skriker, när jag väcker dig mitt i natten, när jag stör dig, när jag är uppnosig, när jag är olydig, när jag lämnar dig. Jag är din för alltid. Och du är min. " (Ur ”Till en liten baby” av Pam Brown)

Inga kommentarer: