tisdag 14 oktober 2008

Länge sedan

Nu var det länge sedan jag gjorde ett inlägg. Dagarna bara rusar fram jag har varken orkat eller haft tid att sätta mig vid datorn.

Idag har jag lagt all min energi till att fundera över en stor äcklig spindel som var i lillemans rum. Fy bubblan ... jag har precis konstaterat att jag lider av spindelfobi och då framförallt för "husspindlar". De där stora bruna med tjock kropp och tjocka långa ben. Jag ryser ....

Små spindlar och typ "pappa långben" är ingen fara utan det är bara de där hus-spindlarna som är riktigt läbbiga.

Idag slutade det med att, efter samtal med min mor i cirka 30 minuter, ringde jag till grannen och frågade om han kunde hjälpa mig att döda spindeln. Pinsamt ... eller?! Nej faktiskt inte för jag fick panik och ville knappt gå in i rummet. Det är kanske löjligt men för mig är det riktigt jobbigt.

Min man tycker jag ska söka hjälp för min fobi som tydligen blivit värre. Vi får väl se vad som händer! Han hade hittat något på Universeum i Göteborg som man kunde anmäla sig till. Hmmm ... som sagt - vi får se.

Nu hoppas jag att spindlarna gjort sitt i mitt hem. Nu vill jag kunna sova gott om natten och vakna till ett spindelfritt hem.
God natt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har också spindelfobi, så jag vet hur du känner det..
De är läskiga varelser det där, och inte roligt alls när de stora typerna kommer in i hemmet.
Hoppas ni slipper mera påhälsningar av dem.
Kram