fredag 28 augusti 2009

Funderingar och förväntan

Med över ett år som "mammaledig" börjar nu verkligheten komma ikapp. Om två veckor börjar allvaret igen - jobbet. Hjälp ...!
Igår hade jag kontakt med flera personer på jobbet och jag kände redan nu hur pulsen började öka. Hur kommer det bli att gå tillbaka till jobbet? Jag är förväntansfull samtidigt som jag fasar lite inför det faktum att jag inte kommer att vara hemma längre.

Jag älskar mitt jobb och tycker det är oerhört stimulerande att arbeta men när man varit hemma en längre tid får man andra värderingar och allt känns så avlägset. Kanske är det därför alla tankar rör runt i huvudet.

Ja, ja - det är ju några veckor kvar så jag får passa på att riktigt njuta av min mammaledighet den tid som är kvar och lämna tankarna därhän.

Idag är det fredag och det är alltid lika kul. Idag är lilleman ledig från dagis så vi får väl hitta på något mysigt. Nu ska jag börja förbereda inför dagen. Dax för frukost!

1 kommentar:

Husbilen Credo sa...

Frånvaro men ändå närvaro - verkligheten kommer in med stormsteg i din vardag.
Ha de gott! Mamma/Mormor