tisdag 12 augusti 2008

Halsont och trädgårdsplaner

Fy ... nu börjar jag med känna mig krasslig. Halsen kliar som bara den. Lilla E börjar nog också bli förkyld för hon är alldeles tät i näsan. Stackars liten. Det är inte lätt att vara bebis och förkyld. Hennes första förkylning som hon fick när hon var två veckor gammal höll i sig hur länge som helst. Jag hoppas att denna går över fortare.

Om jag inte blir sämre tills imorgon så är det ogräsrensning som står på tapeten. Svärföräldrarna kommer hit och hjälper oss. Efter att slänten är rensad skall vi försöka börja plantera lite. Vi har vid två tillfällen haft hjälp av trädgårdsdesigners så vi får se om vi nu får förverkliga en del av deras förslag. Det känns som ett jätte projekt men vi får ta lite i taget. Nu ska vi börja med att plantera de ytor som vi känner att vi vill göra lite insynsskyddade. Det tar ju dock några år innan det växer till sig. Sen får vi väl ta resten efter hand vi har tid.

Även om det är mycket jobb så är det ändå kul för man ser ju reslutat snabbt nu när det inte finns nåt.

Imorgon hoppas jag dock på lite bättre väder. Som det ser ut just nu så öser det ner.

Jag har placerat min blogg i Bohus på bloggkartan.se

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan,
Såg hos din mamma att du startat en egen blogg, och naturligtvis kan jag inte låta bli att komma och titta.
Och jag tror du kommer också att tycka om att blogga.

Trist att du börjar känna dig krasslig, inte roligt alls....
Och det är heller inte lätt att vara bebis och bli förkyld.
Hoppas ni inte får en alltför besvärlig förkylning och att ni känner er krya snart igen.

Här regnar det också nu ikväll, efter att ha varit en fin och solig dag.
Men vädret kan växla fort, och kanske är det fint i morgon igen.
Ha en bra fortsatt kväll och dag imorgon.