tisdag 19 augusti 2008

Klädparty

Igår var jag hos en väninna på Me & I party. Gud vad mycket fint de hade i sin nya höstkollektion. Jag blir alldeles sjuk. Vill ha allt men tyvärr går ju inte det.

Till lillprinsen beställde jag en "monstertruck" tröja. Sedan han var med moster och morfar på "Monster Jam" så tycker han det är superhäftigt. Jag beställde även ett hemligt plagg till honom. Vet inte vad det blir för kul.
Till lilla skruttan blev det en turkos plyschoverall med en igelkott i rumpan samt en röd tillhörande body. Jättegulligt!
Ååå nu längtar jag tills kläderna kommer.



bilder: Me & I

Snart är det dags för inskolning. Idag ska vi vara där en timme tillsammans. Det blir jag som sköter inskolningen. Mannen kommer hem och passar skruttan. Spännande, spännande.

I söndags vände lillskruttan sig från rygg till mage för första gången. De som blev först ut och bevittna detta var mormor och morfar. Nu vänder hos sig nästan direkt om jag lägger henne på rygg. När hon inte kommer runt blir hos så arg. Lilla gumman. Hon pratar för fullt och har även upptäckt sina som fossingar. Godaste lilla barn!

2 kommentarer:

Husbilen Credo sa...

Hejsan!
Ja nu händer det saker hela tiden, hon är så söt och fin lillan. Stora killen är underbar då han ringer och vill tala med mormor.
Ha de gott vi hörs av!
Tack för kommentarerna hos mig.

Anonym sa...

Vilka så söta och mysiga kläder det finns nu för de små.
Mycket mera än vad som fanns när min dotter var liten i början på 70-talet.

Men kommer ihåg hur kul det var att köpa kläder till henne.
Jag såg så mycket fint i butikerna och det var så svårt att låta bli att köpa.
Och ja, det händer så mycket med bebisar under det första året, och det är så spännande att följa varje sak de klarar.

Ha en bra dag idag med inskolningen,
och hoppas det är lika fint väder med sol hos er som det är här.
Ha det så bra.