torsdag 28 augusti 2008

Veckan ....

... har bara rusat iväg. Jag har haft svårt att hitta tid att sätta mig vid datorn och göra inlägg. Men nu passar jag på. Skruttan sover och lille prinsen är på dagis.
Idag är första dagen som jag lämnar honom "som vanligt" efter inskolningen. Det har gått jättebra. Skönt, skönt ....
Skruttan har som bekant haft ont i magen. Idag har jag hunnit ringa BVC och rådfrågat lite och nu fick jag tipset om att blanda i lite messmör i ersättningen. Bara en halv tesked eller så. Det ska jag testa ikväll. Jag har läst och hört om att man kan ge messmör men jag kände att jag ville dubbelkolla först med de som förhoppningsvis vet lite mer än jag själv. :-)

Den här helgen är det också fullt upp. På lördag har vi bröllopsdag (5 år) och på söndag är det dop av Skruttis.
Svärföräldrarna passar barnen på lördag så att vi kan hitta på något på vår bröllopsdag. Min käre man har glömt av vår bröllopsdag två år i rad men det här året kommer han nog ihåg den. Hi, hi ...
Vi hade planerat att gå ut och äta en god middag på restaurang men med lite eftertanke har vi ändrat oss och skall istället duka upp och äta lite gott i vår sjöbod. Det är så sällan vi får tid att vara där själva så nu ska vi passa på. Det är underbart att sitta där och titta ut på vattnet och höra det "klucka" under bryggan. Det är livskvalitet!!

När den här helgen sen är över har vi inget planerat på ett tag framöver. Det ska bli skönt att kunna ha lite "obokade" helger att se fram emot.

Antal år Benämning

1 Pappersbröllop
2 Bomullsbröllop
3 Läderbröllop
4 Blomsterbröllop
5 Träbröllop
6 Sockerbröllop
7 Ullbröllop
8 Bronsbröllop
9 Pilbröllop
10 Tennbröllop
11 Stålbröllop
12 Silkebröllop
12,5 Kopparbröllop
13 Knypplingsbröllop
14 Elfenbensbröllop
15 Kristallbröllop
20 Porslinsbröllop
25 Silverbröllop
30 Pärlbröllop
35 Korallbröllop
40 Rubinbröllop
45 Safirbröllop
50 Guldbröllop
55 Smaragdbröllop
60 Diamantbröllop
65 Krondiamantbröllop
70 Järnbröllop
75 Atombröllop

1 kommentar:

Husbilen Credo sa...

Tack för kommentaren hos mig. Jomen visst kan vi göra löv tillsammans vi lägger dem i vedboden så kan det ligga och bränna där.