torsdag 14 augusti 2008

Ogräsfritt och nostalgitripp



Då var slänten rensad från tistlar och annat ogräs som tycktes trivas ypperligt hos oss. Jösses vilka rötter det finns.

Det känns skönt att fått bort allt ogräs. Nu gäller det att hålla det så med. Det är nästan det svåraste.

Nu ska jag och mannen skissa och planera hur vi vill ha det och sedan är det plantering som väntar härnäst. Det ska bli kul och se vad vi kan åstadkomma!




Idag åkte jag och mina små troll till mormor. Efter lite lunch begav vi oss iväg på en promenad i skogen. Åååå .... vad härligt.
Vi började med ett besök på lekplatsen som idag ser ganska övergiven ut. När jag var liten lekte jag för fullt där. Det är märligt hur allt ter sig som mycket mindre nu när man är vuxen än vad det gör när man är barn.

Jag satte mig på en gunga och drömde mig tillbaka när jag sprang runt i skogen och lekte häst med bästa kompisen Å. Jösses vad vi har sprungit i denna skog och vad kul vi har haft.

Skogen doftar såå underbart gott. Lill prinsen sprang runt som en liten vessla och ville äta blåbär och leta efter kantareller. Hi, hi .... goa lilla troll! Det här är underbart för små barn!

Inga kommentarer: