lördag 23 augusti 2008

Helgen som varit

Helgen är förbi och vi är snart i mitten av en ny vecka. Jösses vad tiden springer iväg.
Vilken underbar fredagskväll vi hade. Min kollega fyllde jämnt så han hade bjudit släkt och vänner på en båttur runt Skaftö.

Helt fantastiskt. Vädret var perfekt. På båten serverades det räkor, bröd, aioli, vin, öl och vatten. Till det satt vi och njöt av den fantastiska utsikten.

Vilken vacker skärgård vi har. Den visade sig från sin bästa sida med solsken och en vacker solnedgång.


Lördagen och söndagen bestod mest av barnkalas.

Nu är vi mitt uppe i vardagsbestyren igen. Lillprinsen skolas fortfarande in på dagis och det går bra. Igår och idag har jag lämnat honom någon timme själv där och det har fungerat fint. Inga tårar här inte.

Lilla Skruttan växer och mår bra. Hon har dock väldigt ont i magen forfarande. Jag tror det beror på att hon äter ersättning. Nu har jag börjat blanda i en annan sort som jag så småningom skall byta över till för att se om den blir bättre för magen. Hoppas det!

För övrigt är det planering inför Skruttans dop på söndag. Vi får hjälp med maten av mor- och farföräldrar. Tusen tack - vad skulle vi göra utan er!

Själv skall jag sätta mig en kväll i veckan och fixa i ordning lite servetter som jag tänkte skriva och stämpla på. Hoppas det blir som jag tänkt mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, helgerna går verkligen fort och alla andra dagar också, och snart är även hösten här.
Tiden går så otroligt fort.

Kan tänka mig att du hade det härligt på båtturen.
Och att du njöt att se den fina utsikten, tillsammans med god mat.
Ja, skärgården är så vacker,
och tur att ni fick ett vackert väder också.
Fina bilder !

Kan tänka mig det känns skönt att det funkar bra för lilla Skruttan på dagiset.
Men trist att hon har fortfarande ont i magen, och hoppas det går över snart.
För ont i magen är verkligen inte roligt att ha.

Ha en fin fortsatt dag.

Jejje ♥ sa...

Tack för kommentaren.
Ja båtturen var verkligen härlig. Det är sånt man får tänka tillbaka på när det är regnigt och kallt och vardagen är som tråkigast.
:-)