tisdag 17 mars 2009

Mot rätt håll!

Idag har båda barnen varit mycket bättre än igår.

Lilleman har kunnat sova hela natten och det verkar inte ha kliat någonting på honom. Även under dagen idag har han verkat må bra. Jag frågar honom gång på gång om det kliar men han svarar alltid "Nää mamma".

Lilla E är också mycket bättre idag än igår. Hon har haft lite feber men inte som igår. Idag har hon varit hyfsat pigg mellan sovperioderna.

Vi gick ut vid 14 tiden i det underbara vårvädret. Såå skönt! Nu vill jag ha "riktig" vår med sol, värme, fågelkvitter och fika ute i trädgården. Härligt!

Det känns skönt att både sjukdomar och årstiden går mot rätt håll!

Idag blev det hemmagjorda köttbullar med potatismos till middag. Lilleman åt som en häst. Gott, gott!

Efter middagen stack jag ner till vårt underbara centrum ... NOT ... för att hämta ut ett paket samt posta ett brev. Jag passade då på att titta in lite i den nya blomsteraffären. Systeryster hade varit där häromdagen och handlat en bukett tulpaner och hon tyckte de var mycket trevliga och att de hade en hel del fina arrangemang. Ja, det kan ju inte bli sämre än innan!
Jag får väl gå ner och handla något jag med och stödja den lokala blomsterhandeln!!

Inga kommentarer: