torsdag 5 mars 2009

Sjuka barn

Idag har jag varit hemma med sjuka barn. Båda två hade feber och hostade otroligt mycket under natten. Lillkillen hostar så att han kräks. Stackars liten ... det är inte lätt.

Eftersom vi bara varit inne och inte gjort nåt idag känns det som om tiden står till. Blä ... har varit rastlös hela kvällen men är för lat och oengagerad för att hitta på något.

Guldkornen ändå idag var att syster yster var så snäll och köpte lunch till oss från "gyllene M:et" samt att mormor kom förbi med en dinosauriebok till lilleman. Vilken lycka!

Lilla E tror jag får mer tänder också. Hon sover oroligt. Från det hon gick och la sig har vi säkert stoppat in nappen 10 gånger.

Jag hoppas på en bättre dag imorgon. För då är det ju fredag! I och för sig så ska jag jobba hela helgen men det är ganska kul.

Men det finns faktiskt de som har det värre än jag. Sänder mina varmaste hälsningar till min vän L som ligger på sjukhus just nu efter en operation. STOR KRAM från oss!!

Nä, nu är det väl snart dags att hoppa i säng - snart börjar nattpasset! :-)

Inga kommentarer: