onsdag 18 mars 2009

Skratta gott!

Att vakna upp på morgon med strålande sol ute är underbart! Vad glad jag blir! Nu är våren här.

Natten har varit lugn och alla har sovit som de ska. Det känns som om kulmen är nådd och att nu börjar sjukdomarna plana ut. Lilla E har ingen feber idag (ännu) och jag hoppas inte hon får någon heller.

Jag skratta så gott igår när jag lagade mat. För ett tag sedan var min svärmor här och hjälpte oss med barnen och då skulle hon fixa middagen. Hon frågar mig om jag har någon lökhackare och jag tittar lite frågande "Lökhackare - NEJ, någon sådan har jag inte". Efter att ha tänkt en stund så kom jag på att hon kanske menade en lite behållare man kan sätta på en handmixer. (Jag har sett att min käre man har använt den någon gång). Jovisst - det var den hon menade. Jag svarade att "Nej, den har jag aldrig använt", vilket stämmer.

Igår när jag skulle hacka lök till mina köttbullar tänkte jag att nu ska jag prova den. Ha, ha, ha ... varför har jag inte använt den förut. På två millisekunder hade jag finhackad lök. Där ser man vad man har i sina gömmor i skåpet.

Än en gång har jag lärt mig något! ;-)

2 kommentarer:

Husbilen Credo sa...

Man lär sig något nytt varje dag hi hi hi ...
Va skönt att "krabelurerna" är på bättringsvägen.
Tack för kommentaren hos mig, Önskar Er en fortsatt fin onsdag!
Med strålande sol och ordentligt vårväder ute. ÄNTLIGEN!!!!

Anonym sa...

Nästa gång jag skall göra köttbullar
hos er,slipper jag gråta.............
Den bästa uppfinning
Kramar från Orust