torsdag 21 maj 2009

Livskvalitet

Solsken, båten är sjösatt, vi har fiskat årets första krabbor vid sjöboden, lilleman har lekt, grejat och åkt båt, lilla E krypit runt och ätit sand, mannen grävt grävmaskin, ätit god middag, suttit i växthuset och druckit ett glas rött vin. Mmmm ... så härligt. Kan det bli bättre?

Det är härligt att stanna upp och bara njuta av dagen.

När lilleman upptäckte att det inte gick att åka båt direkt så gick det till slut att övertala honom att åka iväg till Torp. Han fick välja nästan vad han ville i affären. Presentkortet var på 500 kronor. Han var fast besluten att han ville ha Rorri Racerbil. Det slutade med att han fick just Rorri som var radiostyrd och kostade 499,50. Jag frågade honom flera gånger. "Är det inget annat du vill ha istället?" "Nej Mamma - jag vill ha Rorri"! RORRI IT IS!

Efter det gick jag och lilleman på McDonald och åt en hamburgare. Sen vill han åka hem till farfar igen. Goda kille - vilken mysig tur vi fick till slut!

Nu sussar mina älsklingar sött - jag ska fortsätta njuta av stillheten!

Inga kommentarer: