tisdag 23 september 2008

"Gravedigger"

För ett tag sedan, när lilleman hade en trotsig period när vi skulle borsta tänderna, gjorde jag ett "tandborstningsschema" till honom.
Det gick ut på att han fick ett kryss i sitt schema varje gång han borstade tänderna RIKTIGT ordentligt. Slarvade han blev det inget kryss.

När schemat var ifyllt hade jag lovat honom en "MonsterJambil" som han älskar. Han har varit riktigt duktig att borsta tänderna! Visst har det varit en och annan gång som han slarvat och trotsat men det har inte varit så ofta så vi fyllde ju det där schemat ganska fort. Tyvärr måste jag väl erkänna att jag själv glömde av att fylla i schemat så det tog längre tid än vad jag sagt innan han fick den där bilen.

Idag kom pappa N hem och sa att han köpt "Gravedigger" och att jag skulle lämna över den till Lilleman.

När han såg bilen skrek han "JAAAA" - "Graveger" (Han kan inte säga "GraveDigger"). Vi blev alldeles tårögda när vi såg hur glad han blev för sin "MonsterJambil". Vilken lycka!!

Inga kommentarer: