torsdag 4 september 2008

Tid

Jag vet inte hur många gånger idag jag har försökt sätta mig en liten stund vid datorn men det har varit något som kommit i mellan hela tiden.

Idag har jag besökt Rödbo Plantskola för att försöka finna lite tips, inspiration och idéer till slänten. De är väldigt hjälpsamma och ritade en liten skiss hur vilka växter jag skulle kunna ha. Buskar som han tyckte kunde bli fint var Pärlrönn (Sorbus Kohneana), Rödbladig smällspirea (Physocarpus Opulus "Diabolo") samt Spirea Japonica "Goldmund" (hittade ingen bra länk till denna).

Jag vill gärna ha något vintergrönt med och sen måste det förstås vara plats för lite perenner och vårlökar. Men just nu känns det som om jag måste prioritera "basen" först så får blommor och annat smått komma lite längre fram.

Ja vi får väl se vad det blir, om jag väljer något av ovanstående. Nu är det hushållssysslor som väntar ... igen ... det tar aldrig slut. Pust ....
Jag får se om jag finner någon tid att skriva lite senare.

Inga kommentarer: