söndag 21 september 2008

Oj, oj, oj ...

... vad tiden går. Jag har inte gjort något inlägg på en hel vecka.

Veckan har som sagt gått i rasande fart. Det känn som om vi har gjort en himla massa i veckan men när jag väl sätter mig här och tänker kan jag inte riktigt komma på vad vi gjort.

Lilla Skruttan växer och frodas. Hon har ju sedan ett par veckor tillbaka börjat med smakportioner och nu är hon inne på palsternacka. Hon har testat potatis, morot och palsternacka. Jag har även gett henne lite katrinplommonpureé eftersom hon är ganska hård i magen. Morots- och palsternackspuréen är hon jätte förtjust i. När det är slut och jag går i väg för att lägga tallriken i disken skriker hon för fullt. Det är gott med mat!

Lilleman går på dagis som vanligt. I torsdags åkte vi till mormor (som har varit norr över ett par dagar) och då ville han sova över hos henne. Morfar var i staterna så det passade väl bra med lite sällskap av en go 3-åring. Givetvis gick "Lejonkungen" varm.

I fredags hade jag och syster en mysdag tillsammans. Vi var runt i lite affärer åt lunch (thaibuffé) och hämtade lilleman hos mormor. Himla trevligt - det får vi göra igen.

Idag har vi varit på utflykt i skogen och letat svamp tillsammans med goda vänner. Efter skogsturen blev det lunch i deras uterum. Solens strålar värmde gott i det inglasade rummet. Helt fantastiskt!
Efter det följde jag med E till stallet och sen har jag varit och handlat på Maxi.

Ja - det var väl i korthet så som min vecka har varit. Morfar kom hem från USA i lördags och då hade han inhandlat lite kläder till barnen. Bild kommer senare. Massor av fina grejor - me like!

Inga kommentarer: