onsdag 3 september 2008

Vuxenpoäng

Det är inte ofta det händer men när det väl gör det så är det vuxenpoäng på hög nivå.

Igår klockan nio förberedde jag dagens middag. Grytan står nu fint i kylen och det är bara till att värma och kanske piffa till med någon mer krydda samt koka ris. Jösses ... jag är inte alltid så huslig så till och med min kära man sa att "Älskling, vad duktig du är som förbereder middagen nu. Vill du ha hjälp" Hi, hi ...

Sitter just nu med en kopp kaffe och drömmer mig bort i cyberrymden. Skruttan sitter i babysittern och gurglar och "pratar". Sonen är på dagis. Idag fick han åka sulky och jag hade lilla tjejen på magen i Manduca'n (bärselen). Det var första gången jag bar henne så långt men det gick väldigt bra. Lite trött och svettig var jag ju när jag kom hem men det var en skön promenad.

Jag hade tänkt åka till plantskolan idag och få lite tips på växter till vår slänt men jag orkade inte ta mig för att packa in oss i bilen. Det kanske får bli imorgon eller nåt.

Inga kommentarer: