tisdag 23 september 2008

Moskok och brödbak

Nu är dessa fina äpplen ett minne blott. Igår skalades, skivades och kokades de till äpplemos. Det blev cirka tre burkar i olika storlekar. Gott, gott.
Imorse åt jag och lilleman havregryn- och korngröt med "Idas äpplemos".
Ida är lillemans bästa kompis och det var hos henne vi fick lov att plocka äpplena. TACK!

Som den hemmafru och husmor jag nu är har jag precis satt in ett bröd för gräddning i ungen. Till råga på allt försöker jag vara nyttig och har gjort ett GI-bröd. Det blir säkert supergott och det är ju ingen som vet att jag egentligen gärna hade sett en stor kladdig chokladkaka i ungnen. Ha, ha ... Nä, chokladkakan får vänta - tyvärr!

Nu har jag precis lagt lilla skruttan i sängen så att hon kanske kan ta sig en förmiddagslur men det verkar svårt. Hon är inte sugen på att sova nu. Pust ... jag hade gjort vad som helst att få sova några timmar - om de ändå kunde förstå sitt eget bästa de små liven.

Lilleman är på dagis och idag är det fotografering. Dagen till ära valde han att ha skjorta på sig och sina nyinköpta jeans från USA som han fått av morfar. Vi får väl se om han hinner bli smutsig innan det är dags att fotas. Det spelar dock ingen roll - han är så fin ändå - godaste killen!

Nä, nu ska jag ta och plocka undan disken, ta en kopp kaffe och förhoppningsvis ta en god smörgås av mitt nybakta bröd.

4 kommentarer:

Husbilen Credo sa...

ÅH, vilken härlig bild/foto på äpplena.

Anonym sa...

Här kommer sidan jag pratade om

https://bloggbackup.se/

klicka in dig och skriv in dig.
LottaM

Anonym sa...

Vad härliga äpplena ser ut och säkert de blev god äppelmos.
Min mamma gjorde ofta äppelmos när jag växte upp som vi också hade till gröten.
Själv har jag tyvärr aldrig varit så duktig på att göra sådana saker.

Ja, det är inte alltid lätt det där med de små att sova middag, kommer ihåg när min dotter var liten.

Önskar dig en fin dag, och hoppas solen lyser lika fint hos dig som den gör här från en nästan klarblå himmel.

Jejje ♥ sa...

Visst blev bilden bra! Tycker själv att jag lyckades riktigt bra.

Tack för tipset om bloggbackup! Ska se om jag får till detta.

Solen tittade fram på eftermiddagen och det har varit varmt och gott! En underbar höstdag!