fredag 12 september 2008

Trött .... äntligen helg!

Usch vad trött jag är. Nu börjar det kännas att jag inte sover mer än max 3-4 timmar i sträck på natten. Lilla skruttan brukar somna för kvällen vid 20.00-21.00 och själv kommer jag inte i säng förrän runt 22.00-23.00.
Sen vaknar hon nästan alltid runt 02.00 första gången. Då brukar det räcka med att ge henne nappen och så somnar hon om ytterligare en timme eller så innan hon vill ha mat. Jag brukar stiga upp runt 07.00 tiden för då ropar oftast lilleman.

Det är inga särskilda planer för helgen. Vi har väl sagt att vi ska försöka fortsätta att greja lite i trädgården med våra planteringar men annars blir det en ganska lugn helg.
Det enda jag har bokat är imorgon lördag. Då ska jag på första delen av en färganalys. Jag fick det i present av min kära syster när jag fyllde 35 år. Färganalysen är uppdelad i två delar. Första gången tar ca 1 timme och nu ska vi mest se vad jag har för färger. Därefter beställs en typ palett med alla mina färger på. Andra gången vet jag inte så mycket vad som händer ännu men jag tror det ska ingå en make-up på. Kul, kul ... det ska bli väldigt spännande.

Idag ska jag och barnen till öppna förskolan en stund och ikväll ska vi hem till moster och morbror på middag. Sen hoppas jag att vi alla kan ha lite sovmorgon imorgon lördag och ha en lugn och avslappnad start på helgen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, det måste verkligen kännas att få sova så lite på nätterna.
Och det är inte lätt när de små vaknar ofta på nätterna.
Intressant det med färganalysen du berättar om.
Önskar dig en fin fortsatt dag och helg.