tisdag 9 september 2008

Stora killen

Idag har min lille kille varit ute och lekt med kompisar alldeles själv utan att jag eller pappa varit med. Som mamma till en sådan liten prins så känns det såå stort!! Jag blir nästan alldeles tårögd.

Kompis F bor i samma område och går på samma dagis men de har aldrig lekt ihop förut. Vi har varit på kalas hos F och han var även på lillemans kalas men aldrig mer än så.

Idag knackade kompisen och hans mamma på dörren och frågade om lilleman ville följa med ut och leka och sparka boll. Först tvekade han lite och sa att han hellre ville vara inne och titta på "Blixten McQueen", hmmm ... "Cars" frälst som han är, men han ändrade sig snabbt när de kunde vara i vår trädgård och sparka boll.

Lilleman är lite blyg och försiktig innan han känner någon riktigt bra och vill sällan gå iväg hemifrån utan oss.

Väl ute var det full rulle i trädgården. Jag själv fick tid att plocka in tvätt, hänga upp en ny tvätt och små plocka lite.

Det slutade med att lilleman följde med kompisen hem och stannade till och med på middag hos dem.

Min älskade lille pojk - du är mitt allt!


1 kommentar:

Anonym sa...

Det är rätt skönt när de tar det klivet :-) Oliver brukar leka med grannes tös(tja det är grannes brorsdotter som är där några gånger i veckan).